ד"ר ערן חדד
השאר פרטים
השאירו הודעה ונחזור אליכם בהקדם
התקשר עכשיו: 077-9968540

שאלות נפוצות טיפולים אסתטיים

מה זה בוטוקס (BOTOX)?

בוטוקס הינו חומר המשתק את פעולת השרירים. החומר מיוצר באופן סטרילי במעבדה ומאפשר שיתוק מבוקר של שרירים לפי תכנון. שימושי הבוטוקס השכיחים הם הקמטים בין הגבות, באזור המצח ובצידי העיניים.

לאילו שימושים מיועדים חומרי המילוי?

השימושים העיקריים בחומרי מילוי הם לטשטוש קמטים, תיקוני אסימטריה, הוספת נפח וגם עיבוי השפתיים והדגשתן. התלונות השכיחות ביותר הן לגבי הקמטים בחיבור שבין האף לזווית הפה, קמטי עישון בשפתיים והקמטים בין זוויות הפה לסנטר. תוצאת הטיפול יעילה יותר ונשמרת לתקופה ארוכה יותר בקמטים שאינם בתנועה מתמדת. שימוש חשוב לחומרי המילוי הוא שחזור קימורים ונפח שאבדו כתוצאה מהידלדלות בשומן התת-עורי ורקמת הקולגן. איבוד הנפח מתבטא במיוחד באזור הלחיים, הסנטר או השפתיים, ומשווה לפנים מראה זעוף ומבוגר.

אילו חומרי מילוי קיימים?

ניתן לחלק את חומרי המילוי לשתי קבוצות עיקריות: חומרי מילוי זמניים, הנספגים במלואם, וחומרי מילוי קבועים/קבועים למחצה. חומרי המילוי הזמניים מבוססים על חומרים טבעיים כמו קולגן וחומצה היאלורונית, שהם חלק ממרכיבי העור, או חומרים סינתטיים כמו קלציום הידרוקסי אפטיט. החומר הקבוע השכיח ביותר בשוק הינו הסיליקון.

מהי חומצה היאלורונית?

מרבית חומרי המילוי הקיימים היום בשוק מבוססים על חומצה היאלורונית (Hyaluronic Acid), אשר נחשב לחומר הפופולארי ביותר כיום. מדובר במרכיב טבעי, הקיים ברקמות הגוף ותפקידו בייצוב מרכיבי העור. החומצה ההיאלורונית סופחת לחות, ממלאת את הקמט ומחליקה את פני העור. בין החומצות הנפוצות בשימוש בולטות סטילאג', רסטילן, פרלן, ג'ובידרם ותיאוסיאל. כיוון שהחומר ביולוגי, הגוף מפרק אותו בתהליכים טבעיים לאורך זמן.

האם חומר מילוי הינו טיפול הבחירה לכל סוגי הקמטים?

חשוב לציין כי קיימים טיפולים נוספים העשויים לסייע. בקמטוטים עדינים, למשל, לא תמיד כדאי לטפל באמצעות מילוי כיון שאפקט המילוי עבה יותר מהקמט. במקרים אלו, דווקא קילוף של העור (peeling) עשוי להוות פתרון טוב יותר. בקמטים באזור המצח או בין הגבות, שקיימים רק בזמן הנעת שרירי הפנים אך לא במנוחה, טיפול בהזרקת בוטוקס עשוי להועיל. בחלק התחתון של הפנים, הקמטים עשויים להיות עמוקים במיוחד ולנבוע מצניחה משמעותית של הרקמה. במקרים אלה עשוי הרופא המטפל להציע טיפול ניתוחי של מתיחת פנים. כאן בא יתרונו של המנתח הפלסטי, היכול להעניק למטופל מגוון טיפולים, כולל ניתוחים או טיפולים אסתטיים שונים, העשויים להביא לאפקט מיטבי.

האם ניתן לשלב בין חומרי מילוי לטיפולים נוספים?

בהחלט. לעיתים יש צורך לשלב בין טיפולים שונים על מנת להגיע לתוצאה מיטבית. טיפולים אלה כוללים פרוצדורות ניתוחיות כגון מתיחת פנים או הרמת עפעפיים וכן פעולות נוספות כהזרקת בוטוקס, קילוף הפנים ואף שימוש בקרמים קבועים כדוגמת RETIN A לשימור עור הפנים.

מהי הזרקת שומן עצמי?

חומר מילוי המצוי בגופנו בשפע הוא השומן. ניתן להוציא תאי שומן מאזורים שונים בגוף (בטכניקה דומה לזו של שאיבת שומן), לעבד את החומר ולהזריקו חזרה כחומר מילוי להקניית נפח. השומן לא מזוהה על ידי מערכת החיסון כגוף זר, ולכן לא נדחה על ידי הגוף. יתרון השיטה בפשטותה וביעילותה. הפעולה נעשית בהרדמה מקומית ובתוספת טשטוש במידת הצורך. חסרונות השיטה נעוצים בעובדה שקשה לצפות את התוצאה הסופית, מכיוון שרק חלק מהחומר המוזרק ישרוד. לעתים יש לחזור על הפעולה אחת למס' חודשים ע"מ להשיג את האפקט הרצוי.

לאילו תופעות לוואי עלי לצפות במהלך הזרקה של חומר מילוי ולאחריה?

חומרי המילוי הנספגים הינם בעלי פרופיל בטיחות גבוה יחסית. בימים שלאחר ההזרקה, תיתכן נפיחות קלה באזור המוזרק, שתחלוף באופן ספונטני. ייתכנו גם שטפי דם קטנים בחלק קטן מהמטופלים, ואת אלה ניתן בדרך כלל להסתיר באמצעות איפור. שימוש בקומפרסים קרים סביב זמן הטיפולים מפחית את שיעור התופעה באופן ניכר. לאחרונה פותחה טכניקת הזרקה חדשה המבוססת על קנולה. טכניקה זו מקטינה את שיעור הדמם ומפחיתה את הכאב.

מהי הזרקה בעזרת קנולות?

מדובר בטכניקת הזרקה חדשנית התופסת תאוצה בעולם כולו. הקנולות הן צינוריות ארוכות בעלות קצה קהה (אינו חד כמו מחט רגילה). במהלך הפעולה, יש לדקור את העור במקום אחד. דרך פתח זה, מוחדרת הקנולה ומתבצעת פעולת המילוי. המחט הארוכה מאפשרת את החדרת המילוי לכל האזורים ממוקד אחד, ללא דקירה חוזרת של העור, עובדה שמקלה מאוד על המטופל. העובדה שמדובר בצינורית עם קצה מעוגל מקטינה באופן ניכר את שיעור הדימומים, הנפיחות והכאב במהלך ההזרקה ומאפשרת להגיע לתוצאות סימטריות.

האם קיימים חומרי מילוי בעלי סמיכויות שונות?

למרבית החברות המייצרות את חומרי המילוי מגוון רחב של מוצרים בעלי סמיכויות שונות, מה שמאפשר להתאים את סמיכות חומר המילוי באופן מיטבי למיקום הקמט ולעומקו. את חומר המילוי סטילאג', המשווק על ידי חברת אלפא-מדיקס, ניתן לדוגמה להשיג בדרגות סמיכות S, M, L, LIP, ו-XL . ככל שהחומר סמיך יותר, תהיה לו יכולת הרמה של הרקמה ומילוי טובים יותר. כמו כן, התוצאה תישמר למשך זמן רב יותר. החומרים הסמיכים נועדו למילוי קפלים, לעיצוב תווי פנים ולהוספת נפח. החומרים הדלילים יותר מתאימים למילוי קמטוטים עדינים ולמילוי שקעים מתחת לעיניים ובאזור צדי העיניים. יתרונם הו הפחתת הסיכון לגושים ונפיחות. ניתן למלא גם את גב כף היד, שלרוב סובל משחיקה, יובש ומרקם ירוד, ובטיפול קצר להשיב לכפות הידיים מראה רענן וצעיר יותר.

גם לכם יש שאלה?
כתבו לנו ונחזיר לכם תשובה בהקדם